gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина
 
начало   рецепти   кулинарен спец   здравословно   кухня   заведения   тестове
 
Начало » Здравословно » Търсене » Здравословни идеи » Подправки за отслабване...

Bon Apeti, драги гастрономе!



gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина

Оцени:  
gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина
gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина
gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина
gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина
gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина
gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина

Подправки за отслабване


Категория: Красота
10.06.2011
  gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина
Прочетено: 9533
Оценка: 6
Препоръчано: 1

Тайната на фините азиатки е в микса от 5 подправки: семена от копър, семена от дива целина, семена от кимион, семена от сминдух – всичките част от Аюрведата.

Ароматните подправки, които така добре овкусяват храната ни, често остават извън вниманието на диетолозите. А те са с голям потенциал като помощник при борбата с килограмите, ускорявайки метаболизма.


Кардамон

Индийската подправка кардамон е известна като термогенна билка (увеличава отделянето на топлина), която засилва метаболизма и помага за изгарянето на мазнините тялото. В Аюрведа, индийска система за регулиране на здравето, кардамонът се смята за един от най-добрите за подпомагане на храносмилането и се смята, че успокоява храносмилателната система и помага на тялото да преработва храната по-ефективно. Подправката е популярна добавка за индийските и скандинавските блюда, но може да бъде добавена към чай и кафе, за да ускори бързо и лесно изгарянето на мазнините. Зеленият кардамон Elettaria (често наричан истински кардамон) се използва от Индия до Малайзия. Черният кардамон Amomum е популярен главно в Азия и Австралия.

 

Карамфил

Зъболекарите използват препарати с карамфил за обезболяване, той е съставна част на някои масла в ароматерапията, но имайте предвид също, че увеличава производството на стомашна киселина Снимка: Wikimedia, CCКарамфилът (Syzygium aromaticum) е пикантна подправка, която в българската кухня се прилага главно в печивата, но вече и у нас стават популярни местни ястия, подправени с нея. Допълнителната полза за загрижените за талията си е в свойството й да ускорява метаболизма, което помага за смъкване на килограми. Подобно на канелата, тази билка намалява кръвната захар, подобрявайки способността на организма да регулира нивата на инсулина, което е добра профилактика на диабета, според д-р Хан Алам на Аграрния университет в Пешавар, Пакистан.

 

Канела

Само половин чаена лъжичка преди ядене (в чая, в кафето, с лъжичка кисело мляко – кой както реши, но никога „на сухо”) е достатъчна, за да успокои неистовото желание за „нещо сладко” през целия ден. Това, а и другите свойства на подправката, са ценен помощник в намаляването на наднорменото тегло. Редовното приемане на чай от канела с малко мед действа наистина много добре за намаляването на талията – дори когато натрупаните излишни килограми са доста. Ефектът се дължи отчасти на това, че подправката успешно се бори с паразитите и бактериите в храносмилателния тракт, които пречат на нормалното преработване на храната. Необходими са обаче поне 40 дни, за да се убедите, че действа. Народната медицина препоръчва канелата и при много други заболявания на стомашно-чревния тракт, при диария, при възпаление на пикочните пътища, в основата на които също са бактериите и паразитите, гъбичките. Устойчивите на медикаменти вътрешни инфекции също се повлияват много добре от канелата, знаят го и много лекари.

 

Дафинов лист

Дафиновият лист расте на дърво или на храст, но добре се справя и в саксия, а такава саксия гони хлебарките от къщи, освен че намаляват обиколката, имат и лечебни свойства – те помагат на организма да се справя със захарта. Най-общо казано, те стимулират активността на инсулина, което означава, че тялото преработва захарта много по-ефективно и затова се нуждае от по-малко инсулин за целта. Дори поръсването с канела на овесената закуска или на препечената филийка с мед (непременно размесете добре меда и канеления прах, за да не се задавите) стимулира „работата" на инсулина и съответно регулира съдържанието на захар в кръвта.

 

Къри

Кърито – тайната на стройните азиатки, всъщност представлява сбор от няколко подправки, включително куркума и кимион. Тази билкова комбинация е с мощен ефект върху излишните мастни натрупвания в тялото. И тъй като е много популярна в азиатската кухня, включително в Индия и Тайланд, някои диетолози твърдят, че тя е тайната причина, азиатките r азиатците да са така фини и тънки, в сравнение с хората на типична западна диета.
Куркума

 

Корен от куркума

Силният жълт цвят го прави широкоизползван като оцветител не само в хранително-вкусовата промишленост, но и в текстилната индустрия. Силният жълт цвят на кърито се дължи точно на куркумата – на корените на растението, чиято надземна част има неподозирано красиви розово-бели цветове. Всъщност куркумата е род с официално са признати над 80 вида, но има и много „нелегални“. Тя е евтин заместител на шафрана в индийската кухня, която придава силният жълт цвят на блюдата. Сама по себе си тази подправки е мощен метаболитен стимулант и антиоксидант. В Аюрведата се смята, че тя е мощен „чистач“ на организма.

 

Джинджифил

Едно австралийско проучване потвърди без съмнение, че коренът от джинджифил (Zingiber officinale) стимулира метаболизма и гори калории. Биохимиците използвали екстракт както от пресен, така и от сушен джинджифил в експериментите си с тъкани от животни и открили, че подправката стимулира тези тъкани да използват цели 20% повече енергия от обикновено. Пресен корен на джинджифил от доста време може да се намери и по някои наши зеленчукови пазари Снимка: Wikimedia, CCКитайските хербалисти, макар и да не са правили биохимични експерименти, знаят за загряващия ефект на подправката и често го предписват за стопяване на излишните мастни натрупвания. В Аюрведата го използват за намаляване на артритните болки, освен за балансиране на процесите в организма.
Не сте свикнали да използвате този леко лют и много ароматен корен и се чудите какво да го правите? В много източни кухни той се смята за деликатес и се приготвя по най-различни начини – със сигурност ще си намерите рецепта, която да ви хареса в многобройните кулинарни сайтове. Като начало пробвайте настърган пресен джинджифилов корен като добавка към оризено блюдо, например. Чаят от сушен и стрит на прах джинджифил е вкусен, загрява и, освен че лекува болно гърло и кашлица, помага на тялото ви да остане стройно.

 

Лют червен пипер

Всеки, който хапва люти чушки ще потвърди, че те са „гореща" подправка. И ефектът на загряването не свършва с езика. Лютият червен пипер увеличава телесната температура и ускорява обмяната на веществата, което го прави един от най-добрите помощници за изгаряне на мазнините. Активната съставка е капсаицин, който присъства във всички видове люти чушки.

Копър

Семето от копър е доста по-концентрирано като съдържание на етерични масла и има приятен орехов привкус. Според някои източници гръцкото име на копъра (Foeniculum vulgare) означава слабея, други го свързват с името на маратона. За разлика от „горещите" подправки, тази богата на фитоестрогени подправка не ускорява метаболизма, а намалява апетита. Сигурно затова един таратор (французите предпочитат чаша абсент, чийто аромат също се дължи на копъра) понякога ни стига за обяд, особено в горещите летни дни. Използват се както свежи или сушени листата, така и семената или корените. От копъра става и вкусен чай, а както е известно, той се справя без грешка не само с бебешките колики, но и с подуването на корема и с метеоризма на възрастните, а диуретичните му свойства са добро средство за намаляване на кръвното налягане. Разнообразни са приложенията на копъра в азиатска а и в средиземноморската кухня – рецептите им „миришат" вкусно, опитайте и нещо по-екзотично от таратор.

 

Чесън

Свойствата на чесъна (Allium sativum) да стимулира имунната система и с това да помага при настинка и грип са широко известни. Известни са антимикробните му и дори антиракови свойства, а също и диуретичното му действие и това, че помага за намаляване на кръвното налягане и сърдечно-съдовата система. И още, и още. Сред многобройните приложения и полезни качества на добрия стар чесън може и да сте пропуснали да забележите това, че той е много мощен помощник при опитите за намаляване на наднорменото тегло. За това помагат както „загряващите" му свойства, така и диуретичният му ефект, благодарение на който се преодолява задържането на вода в различните системи на организма.
Всъщност всички видове лук, включително кромидът, дивият чесън и празът имат тези свойства.
Магданоз

 

Къдрав магданоз

Вече не е екзотика и за нашия пазар. Всички знаят, че древните гърци са използвали магданоза (Petroselinum crispum) като афродизияк, нали? Но също и за засилване на красотата и на младоликостта. Възможно е да са стигнали до този извод за действието на зеленото тревисто растение заради известните и днес негови свойства да стимулира сърдечно-съдовата система, да увеличава притока на енергия и да се бори със задържането на вода в организма. А точно тези му свойства всъщност помагат и за отърваването от излишните натрупвания около талията.

 

Към изброените 10 подправки могат да се прибавят още розмаринът, риганът, целината, босилекът, черният пипер и други. Всяка от тях има своите особености, с които трябва да се съобразяваме.

Източник: Клуб 50+



КОМЕНТАРИ (0)
ПРЕПОРЪЧАЙ
ДОБАВИ В ЛЮБИМИ

 


gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина

Продукт:
Грамаж:
Резултат в kCal:
Изчисли


Всички продукти




gastronom, рецепта, рецепти, готвене, здравословно, кухня, диети, заведения, специалитет, закуска, супа, ядене, вечеря, десерт, салата, предястие, сос, подправка, зимнина

Знаете повече за правилното и здравословно хранене? Имате опит в успешното прилагане на диети?

Станете автор и споделете своя опит!

Изпратете своята диета или съвет и след преглед от екипа на gastronom.bg ще бъде публикуван на сайта.

Публикация

 
 
Share |





© 2009 Gastronom.bg. Всички права запазени. Сайтовете за ТЕБЕ! Уеб дизайн и разработка DUALM studio
Gastronom.bg